Pékupa

P. kupa okostojásoknak

Friss topikok

Linkblog

tomi for president

2010.06.25. 10:55 - szajmon1

Ha jól érzékelem egyeseknek nem szimpi Schmitt kinevezése.

Valaki megindokolná itt a blogon is?

A bejegyzés trackback címe:

https://pekupa.blog.hu/api/trackback/id/tr422108688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.06.25. 11:10:39

Ez magáért beszél:

index.hu/belfold/2010/06/24/schmitt_plebejus_elnok_lesz/

Csak elnök leszek, ne aggódjatok, nem fogok ugrálni! Csak a székbe ülök bele, nehogy más...

Okostomi 2010.06.25. 11:25:39

Szerintem ez gáz: Schmitt azt mondta, hogy nem kell haragudni a szocialistákra: „hadd mondják a magukét, mi kétharmadnyian vagyunk, hadd mondják."

Egy köztársasági elnök ne legyen pártember ennyire nyílvánvalóan. Ez a csávó egy kis butus, erre a pozicióra olyan embert kéne inkább rakni, aki valamit már tett az életében, vagy ért valamihez, vagy ilyesmi. Nem tudok rá fölnézni :) Tisztában vagyok vele hogy az utóbbi kijelentésembe egyszerű belekötni, tehát megpróbálom megmagyarázni. Olyan emberre gondolok, akire "felnézek", aki mondjuk olyanokat tud nekem mondani, amik elgondolkodtatnak, bizonyos dolgokat más megvilágításba helyeznek stb...

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.06.25. 11:29:19

Apám ezelőtt 30 évvel csinovnyiknak nevezte. Nem változott.

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.06.25. 11:37:00

hu.wikipedia.org/wiki/Csinovnyik

Nálunk a szélsőségesen lojális, opportunista karrieristákat nevezték így a cuculizmus idején.

szajmon1 2010.06.25. 12:01:54

Naponta 40 fekvőt lenyom (és ősztől már 50). Erre nem tudsz felnézni? :)

szajmon1 2010.06.25. 12:04:06

"Csak elnök leszek, ne aggódjatok, nem fogok ugrálni! Csak a székbe ülök bele, nehogy más... "

Nem vagyok teljesen tisztába a köztársasági elnök hatalmával, de kábé mindig ennyinek képzeltem.
Szóval legalább látja mi a helyzet...

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.06.25. 12:07:47

Azért ennél jóval több.
Visszaküldhet törvényeket.
Kérhet alkotmányossági kontrollt.
Húzhatja az időt az aláírásokkal.
Jelölhet autonóm figurákat közpozíciókra.

Ezeket Sólyom alkalmazta is.

Okostomi 2010.06.25. 12:40:57

Szerintem Spanyolország királya lenne jó példa a jó köztársasági elnök szerepre. Ő a legfőbb diplomata, és országok közötti jó diplomáciai (és később gazdasági) kapcsolat megteremtésében nagy szerepe van. Bár ugye nemrég ő is botlott egyet amikor beszólt venezuela elnökének, hogy "Miért nem fogod be?"

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.06.25. 12:42:47

Az nem volt botlás :) Tökéletes diplomáciai érzékről tanúskodott.

superlame 2010.06.25. 14:18:05

@Okostomi: valamit már letett az asztalra, ami miatt fel lehet nézni rá: "Schmitt Pál (Budapest, 1942. május 13.) kétszeres olimpiai bajnok magyar párbajtőrvívó".

superlame 2010.06.25. 14:24:00

mellesleg érthető, hogy egy abszolút többséggel rendelkező párt a saját emberét akarja megválasztani elnöknek. ha ezt tekintjük alapvetésnek, szerintetek a fideszes körökből ki lenne jobb elnöknek?

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.06.25. 14:29:41

Például te. Ez egy abszolút lojális komment volt :)

superlame 2010.06.25. 14:36:58

@korrektor.blog.hirszerzo.hu: eltekintve attól, hogy nem tartozom a fideszes körökhöz, szerinted tényleg jó elnök lennék? mondjuk Tominál tuti jobb :)

Okostomi 2010.07.01. 16:38:42

@superlame: Én az élsportot űzőkre nem nézek fel bizonyos kivételektől eltekintve. Szerintem ahhoz, hogy olimpiát nyerj, nem kell jónak lenned, csak megszállotnak. A megszállotság nem szimpi.

szajmon1 2010.07.07. 08:57:05

@Okostomi: Mondj valamit amihez nem elég a "csak megszállotság".

Okostomi 2010.07.07. 09:03:25

USA elnökének lenni kell sok kapcsolat, gondolom sok pénz és ügyesen kell kijátszanod a kártyáidat. Jó szónoknak lenni kell tehetség. Ahhoz, hogy valaki jó nyelvész legyen, kell jó nyelvérzék. Ahhoz, hogy valaki kivívja az elismerésemet, ahoz is kell valami...

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.07.07. 09:37:58

Ezt sajnos alá kell támasztanom.

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.07.07. 09:39:01

Na várjunk, amit alá akartam támasztani, eltűnt :) Mailben ez jött:

"@Okostomi: egyetértek, hogy nem a kitartás az egyetlen eszköz amivel célok elérhetők.

az egyik példádat nem gondolom érvényesnek, ez pedig a nyelvész-nyelvérzék. azon felül, hogy ez a nyelvérzék egy nagyon homályos fogalom, különösen nem világos, hogy ebben a kontextusban mit is gondolsz alatta, önmagába harapó definíciónak tűnik (aki jó nylevész lenne...). Tapasztalataim alapján mondom, hogy tudományos pályán a "siker" fő faktora a kitartás, biztos vagyok benne, hogy ez a nyelvészetre is igaz.
"

Okostomi 2010.07.07. 09:39:21

A nyelvérzéket létezését, mint tehetség én akkor láttam létezőnek amikor láttam, hogy hasonló korú emberek között hasonló mennyiségű tanulás után más eredmény jön ki az idegen nyelvek elsajátításában. Elméletben magyarázható lenne azzal is, hogy bemeséli magának, hogy 'én sosem fogok megtanulni angolul', de az az érzésem, hogy itt ennél többről van szó.

Tarokk 2010.07.07. 10:08:45

Ha már csak ez a két álláspont van, akkor inkább Tomit támogatom.

Nem hiszem, hogy belőlem profi íz felismerő lehetne, pedig szeretem a finomságokat, és 31 éve gyakorlom is. Lehet nem tudatosan, de mások ebben tehetségesebbek. Amúgy azt sem érzem, hogy belőlem kitűnő nyelvész válhatott volna, ha elhivatott vagyok. Továbbá hiába akartam volna NBA center lenni ... Azt hiszem ezek számomra nem jöhettek volna össze. Illetve még elhivatott vagyok abban is, hogy legyen 1 mrd Ft-om, de lehet nem eléggé.
Viszont elismerem, hogy a profi 10% tehetség 90% gyakorlás, de nem a tehetség minden, és ahhoz, hogy jó legyél kell az a 10% is.

Üdv, J

+Zoli+ 2010.07.07. 10:45:19

@Okostomi: jól sejtettem, hgy a nyelvelsajátítási képességet hivod nyelvérzéknek. szerintem a nyelvészet más mint amit hiszel róla. több köze van a matematikához, mint a nyelvtanuláshoz.

+Zoli+ 2010.07.07. 10:46:45

@Tarokk: milyen két álláspontrol beszélsz? mi az a kettő?

Tarokk 2010.07.07. 10:51:16

Az én olvasatom szerint:

Zoli és Peti: Elég a "csak megszállottság"
Tomi: Tehetség is kell

+Zoli+ 2010.07.07. 10:58:52

@Tarokk: idézd tőlem azt a részt amiből erre az álláspontomra következtetsz. különös tekintettel erre: ""@Okostomi: egyetértek, hogy nem a kitartás az egyetlen eszköz amivel célok elérhetők." :P

szajmon1 2010.07.07. 11:07:42

@Tarokk: Én a szónokságról meg a nyelvészetről beszéltem.
Én úgy látom, hogy ezekben kevésbé lehetsz tehetségtelen mint ízérzékelésben, vagy magasságban.

Tarokk 2010.07.07. 11:10:29

Oké lehet eltévedtem a sorok közt, de úgy érzem nem csak én tehetek róla. Az írásaid teli vannak kérdésekkel, amik véleményt sugallnak nekem. (meg idézetekkel és hosszú külső linkekkel)

Szóval visszavonulok a véleménynyilvánítástól.
Hogy lehet leiratkozni, hogy ne kapjak levelet minden szemétről?

Okostomi 2010.07.07. 11:22:43

csinálj egy szabályt, hogy minden noreply@blog.hu-ról küldött email a levélszemétben landoljon.

+Zoli+ 2010.07.07. 11:37:32

vérfrissítésként a témának: van-e tehetség, születési adottság-e, (gyerekkori) környezet szerepének súlya, mit hívunk annak, mennyire specifikus, a kompetenciára ad korlátot vagy a tanulási folyamat hosszát jellemzi-e, tanulható-e. hm?

erről tudok tudományos igényűt is írni, ha befejeztük a lakásfelújítást.

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.07.07. 11:39:17

Dolgozatát max. 6 gépelt oldalban hétfő reggel 10 óráig adhatja le a tanulmányi osztályon.

Okostomi 2010.07.07. 11:48:07

Ott gondolom van különbség, hogy valaki könnyen tanul nyelveket vagy nem. A matematika alapjaira foganatosság talán ilyen még, mondjuk kombinatorika alapjai. A fizikai adottságok is sokmindent determinálnak az ember életében. A 3D-ben vizualizálni dolgokat képessége pl. sok embernél nincs meg, ezért nem lesznek jó mérnökök. Tájékozódás is sztem veleszületett/örökölt, nem hiszem, hogy valaha is jó leszek belőle. Szerinteted ez csak hit? Tényleg megtanulhatom a jól tájékozódást?

A Lényeg 2010.07.07. 14:02:48

@Okostomi:
Szerintem nagyon sok mindenben össze van keverve a nevelés, szocializáció a génekkel. Pl. amikor jóapámmal mentünk valahová ovodás koromban, olyasmit játszottunk, hogy tudom e melyik megálló jön, meg hogy ki tud nagyobb számot mondani. Utóbbi sok fejtörést okozott :)
Szerintem a legtöbb dolog tanulható, még a testet is lehet nevelni. A különbség az, hogy mire mennyi időt, energiát fordítasz. Ami a génekből jön az ugyan meghatározó (pl ha szemüveges vagy akkor bejössz a csajoknak, vagy ha alacsony vagy akkor beválogatnak zsokénak stb.), de azt nem mondanám, hogy ezektől függ olyasmi, mint intelligencia, vagy fogékonyság valamire.

Okostomi 2010.07.07. 14:07:52

ja, a gyermekkori szocializációd és a génjeid együttesen vannak nagy hatással arra, hogy én most bármennyire is nyomulnék, nem lehetnék bajnok zsoké vagy vívó vagy operaénekes.

+Zoli+ 2010.07.07. 14:12:06

mivel ricsi szerint az intelligencia génfüggetlen, ezért bizonyára mázlim van, hogy okosabb vagyok mint a macskám.

superlame 2010.07.07. 14:39:53

@Okostomi: ha jól emlékszem, te írtad a téma elején, hogy a sporthoz csak megszállottság kell. mostanra ezt már másképpen látod? eszem ágában sincs megmondani bárkinek, hogy kire nézzen fel - valószínű, nem is tudnám -, így csak annyit tudok mondani, hogy felnézek az élsportolókra, mert olyat tudnak, amit én vágyok tudni - a kitartást.

Okostomi 2010.07.07. 14:46:24

@superlame: most megfogtál. Következetesebben kéne blogolnom. Én másra nézek fel sztem. Bár bizonyos sportolókra igen, pl. Lékó Péter vagy David Villa. Lehet mégsem a megszállottságon múlik csak a simán a vívás nekem nem olyan szimpi.

szajmon1 2010.07.07. 14:50:59

Schmitt nem vívott? Igaz párbajtőrrel, de azért vicces...

Okostomi 2010.07.07. 14:51:45

Nem véletlen a példa.

szajmon1 2010.07.07. 14:54:47

Hülye vagyok, félreolvastam, és úgy láttam, h azt írtad, h neked a vívás olyan szimpi.
Akkor inkább visszaszívom.


süti beállítások módosítása