Pékupa

P. kupa okostojásoknak

Friss topikok

Linkblog

aranybánya

2010.09.20. 15:41 - +Zoli+

http://hiszedmi.blog.hu/

néhány kedvencem:

-nem forog máshogy a viz a (nemlaboratóriumi) kádban a déli félgömbön (végrevégre!! mindig is gyanusnak találtam)

-a viztől nem ég ki növény

-a kullancs nem a fáról ugrik, hanem alulról mászik.

-nem battonyánál jöttek az oroszok, mert székelyföldön volt a magyar határ. de amugy sem.

és a legjobb:

-a heringek fingással jeleznek egymásnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://pekupa.blog.hu/api/trackback/id/tr92310161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

superlame 2010.09.21. 00:43:38

"NEM. Legalábbis nem jellemző. A forgás irányáért felelős ún. Coriolis-erő laboratóriumi körülmények között ugyan valóban meghatározza az irányt (az északi féltekén az óramutató járásával ellentétes örvény jön létre, a déli féltekén pedig az óramutató járásával megegyező), a fürdőszobában azonban a Coriolis-erőt más hatások (például a kád formája, a dugó kihúzása) kioltják. A hétköznapi tapasztalat szerint tehát akár mindkét irányú forgás előfordulhat egyetlen fürdőszobán belül is. További részletek itt és itt."

ez szerintem nem cáfolat. éppen hogy megerősíti a magyarázat, hogy tényleg a Coriolis-erő miatt fordítva forog. azt már mi is tanultuk gimis fizikán, hogy simán megforgathatod a vizet másik irányba és akár 6 órán át megtartja a forgását, de szerintem ez nem azt jelenti, hogy nem forog fordítva, csak annyit, hogy befolyásolható az alap fordítva forgás. már csak arra lennék kíváncsi, hogy egy Coriolis-erő mentes laborban hogyan folyik le :)

+Zoli+ 2010.09.21. 08:46:41

már hogy ne lenne cáfolat. az állítás az, hogy az északi féltekén (lényegében minden) fürdőszobában egy felé tekeredik, és ez ellentétes azzal amit a déli féltekén tapasztalhatunk, és mindez a coriolis erő miatt. ezt cáfolja. a cáfolat nem állitja, hogy nincsen coriolis erő, csak, hogy nála sokkal jelentősebb tényezők jelentléte miatt nem igaz ez a közös hit.

+Zoli+ 2010.09.21. 22:42:32

furcsa, itt nem látom peti kommentjét, pedig értesítést kaptam róla. a vitamintuladagolásrol - természetesen :) - itt lehet olvasni, az alján vannak hivatkozások , több is.

+Zoli+ 2010.09.21. 22:45:09

az egyiket megnéztem: www.orthomolecular.org/resources/omns/v05n04.shtml

itt azt irják, h amerikában a poison center szerint még nem volt halál vitamintuladagolásbol. mást nem mondd.

superlame 2010.09.22. 00:02:06

@+Zoli+: szerintem ez csak nézőpont kérdése. maga a jelenség létezik, csak nehéz megfigyelni a sok zavaró tényező miatt. szerintem ettől még nem lesz hamis az állítás, csak nyilván - mint a legtöbb dolgot - a megfelelő helyen kell kezelni. ez kb. olyan, mint hogy gömbölyű-e a Föld? bizonyos hibahatáron belül az. hogy kinek mekkora a hibahatár, döntse el maga.
ugyanakkor hasznos volt elolvasni az ott belinkelt cikket, mert így precízebben tudom már elhelyezni a jelenséget a világomban

+Zoli+ 2010.09.22. 07:37:22

a jelenség szerintem is létezik. de nem erről van szó, hanem, arról amit már leirtam az előbb: az a közbeszéd, hogy kb mindig egy irányba forog. pedig nem.

szajmon1 2010.09.22. 09:34:58

Kimoderáltak, így újraírom:
"A túlzott vitaminbevitel káros lehet?

IGEN. Nem tévhit: a túlzott bevitel egyes esetekben komoly mellékhatásokhoz vezethet. A C-vitamin napi ajánlott beviteli értéke 60–90 milligramm. Ennek több százszorosát nem ajánlatos fogyasztani, mert bár a felesleg kiürül a vizelettel, a túlfogyasztás például veseproblémákat okozhat. De igaz ez a zsírban oldódó vitaminokra is: a túl sok A-vitamin például májpanaszokat, terhes nőknél pedig akár a magzat károsodását okozhatja."

Ezt a vesekárosodást már sokszor hallottam, de sehol sem találtam alátámasztását. Gondolom az orvosok így tanítják egymásnak, ezért terjed. És ezért van ezen az oldalon is. Kár.

+Zoli+ 2010.10.18. 17:03:16

miért kár nincsen hivatkozás hozzá?

+Zoli+ 2010.11.15. 10:23:34

www.null-hypothesis.co.uk/science/strange-but-true/item/top_ten_science_cant_explain

az egész oldal nagyon érdekes.

plusz még:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wow!_signal

+Zoli+ 2010.11.15. 10:36:46

ez a wow!-os jel lelkesít arra, hogy csillagász legyek, és az hogy sohasem tudjuk meg h mi volt pedig rögtön kihuzza alóla a szőnyeget. (ez az indoklás elég magas labda a pszichológusságomra? :) )

kelták pedig nincsenek:

www.null-hypothesis.co.uk/science//item/top_ten_british_innovations_celts

+Zoli+ 2010.11.15. 10:46:13

www.null-hypothesis.co.uk/science//item/science_cant_explain_dark_energy

az ábra irtó izgi. sötét anyag és sötét energia az univerzum nagy része eserint, és a száguldozó neutrínók össztömege is igen jelentős. Az nekem továbbra sem áll össze hogyan lehet h valaminek nincsen tömege, oszt mégis van. ezt nem a nutrínóra értem, hanem úgy általában ezekre a mindenféle extra pici részecskékre. meg hogy bizonyos (mind?) erőkhöz részecskék tartorznak, pl a gluon a mittoménmelyik (talán a gyenge) kölcsönhatáshoz.

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.11.15. 11:03:34

@+Zoli+: A tömeg nem egy objektíve létező dolog, hanem az ember észlelete az ő léptékében, ami az atomi jelenségek makroszkópikus következménye.

szajmon1 2010.11.22. 11:45:13

@korrektor.blog.hirszerzo.hu: Ezek szerint van ami objektíve létező dolog, és nem észlelet?

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.11.22. 16:45:39

Ezek szerint??

Egyébként nyilván, de ez nem levezethető, hiszen a gondolkodásunk axiómája (vagy nem, de akkor meg miről is beszélünk?).

szajmon1 2010.11.22. 18:21:21

Azért írtam, h "ezek szerint", mert a tömeg és a tömeg nélküli részecskék látszólagos ellentmondásosságát úgy oldottad fel, h a tömeget a nem objektíve létező halmazba soroltad.
Ebből vezettem le, hogy a fejedben kell, hogy legyen egy objektíve létező dolgok halmaz is.

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2010.11.22. 21:29:02

De ez hamis logika, mert abból, hogy egy dolog nem valamilyen, nem vezethető le, hogy más dolgok viszont olyanok :)

superlame 2010.11.22. 22:55:45

és nem is kreálható olyan mesterséges "logika", ahol ez így van?

szajmon1 2010.11.22. 23:31:18

@korrektor.blog.hirszerzo.hu: Már hogyne következne. Ha létezik sötétség, akkor kell lennie fénynek is.


süti beállítások módosítása